1. pl
  2. en
logo firmy ProcureMe poznaj firmę, strona główna
20 września 2022

Nowy projekt: ProcureMeSHOT
dzisiaj o weryfikacji potrzeby zakupowej

   W celu profesjonalizacji zakupów w Polsce oraz szerzenia najlepszych praktyk zakupowych wśród osób zajmujących się   
   wydatkowaniem pieniędzy firmowych, stworzyłam nowy projekt: ProcureMeSHOT. Jest to rodzaj pigułki, tzw. shota z merytorycznym         komentarzem, mającym skłonić Cię do refleksji, poszerzenia swojego punktu widzenia czy wzbogacenia swojego warsztatu pracy.


   Raz w tygodniu poprzez social media będę udostępniała krótkie filmiki ProcureMeSHOT,
omawiające różne tematy z zakresu zarządzania zakupami oraz łańcuchem dostaw.
Już dzisiaj zachęcam do zgłaszania swoich propozycji tematów!

 

Nagrania nie będą dłuższe niż 3m 30s, dla Waszej wygody mogą być formą pigułki do odsłuchania w drodze
(nie przedstawiam tam treści wizualnych, a przy publikowaniu raz w tygodniu szybko uzbiera się solidna dawka wiedzy!)
bądź krótką przerwą we właśnie wykonywanym zadaniu, dzięki napisom, nie wymagają włączania dźwięku.
Korzystaj, wedle własnych preferencji!


   Jest to kolejna inicjatywa, tuż po ProcureMe Cafe LIVE, które prowadzę już blisko 2 lata, która ma pomóc w rozwoju kompetencji oraz 
   strategiczności funkcji zakupowej w firmach, przy wykorzystaniu własnych zasobów, bez dodatkowych nakładów finansowych z Twojej 
   strony. Wszystko z poczucia misji, chęci pomocy w Twoim rozwoju i odkrywaniu ukrytego potencjału.

   Już teraz zachęcam do subskrybowania kanału na youtube, dołączania do grup ProcureMe na LinkedIn bądź Facebooku, by nie 
   przeoczyć kolejnych odcinków ProcureMeSHOT.

 

   W sytuacji zainteresowania udziałem w szkoleniach płatnych (dla siebie, bądź zespołu) - zachęcam do kontaktu: hello@procureme.pl

 

   Projekt ProcureMeSHOT inauguruje odcinek dotyczący weryfikacji potrzeby zakupowej.


   Prowadząc diagnozy przed szkoleniami, bardzo często spotykam się z postawą, która sygnalizuje , że wciąż wielu kupców mentalnie jest 
   zaopatrzeniowcem/dostawcą dóbr. Nie postrzegają zakupów jako sprawczych na tyle, by mogły zarządzić oczekiwaniami swoich 
   partnerów biznesowych i weryfikować potrzebę zakupową.

 

   W szkoleniach bardzo często korzystam z obrazowych porównań, które pozwalają wykorzystać już dawno przyswojoną wiedzę i 
   poszerzyć perspektywę dzięki zręcznym przykładom. W pierwszym odcinku ProcureMeSHOT pozwoliłam sobie na śmiałe 
  porównanie, postrzegania kupca, który realizuje zakup tylko i wyłącznie w formie przedstawionej przez klienta wewnętrznego - do 
  dostawcy pizzy. Jego rolą jest spełnić potrzebę, dostarczyć zamówiony produkt. Nie ma on wpływu na to, jaka to jest pizza, czy spełnia 
  oczekiwania zamawiającego (poza terminową, patrz szybką dostawą! Tak samo mamy w zakupach, nawet na poziomie kształtowania 
  funkcji zakupowej jako zaopatrzenia!)
 

   Oczywiście w filmie jest uproszczenie, temat należałoby nakreślić głębiej:

 

  •    czy partnerzy biznesowi w firmie oczekują od kupców weryfikacji potrzeby?
  •    czy funkcja zakupowa ma taką sprawczość w firmie, by móc zakwestionować zasadność potrzeby zakupowej?
    (jeśli nie, pojawia się pytanie co robimy i co możemy zrobić jako kupcy, by zbudować taką pozycję wśród decydentów?
    czy przedstawiamy im korzyści płynące z rozwiązania? czy aktywnie działamy w tym celu?)
  •   czy zakupy mogą w pełni korzystać z wachlarza możliwości jakimi są różne techniki zakupowe? wciąż w wielu firmach jedynym oczekiwaniem jest "zbicie ceny" a narzędziem - negocjacje.

 

  Nie mniej jednak, zgodnie z moim hasłem Pomagam odkrywać supermoce kupców! - pragnę przyjść do Ciebie z poczuciem mocy, że     
  jesteś w stanie dostarczyć firmie coś więcej niż dobro/produkt/usługę - wartość.
   Jeśli nie ma w niej zrozumienia takiej roli zakupów, zastanów się poprzez jakie działania możesz wskazać, jak wiele firma może zyskać   
   zmieniając swoją perspektywę. Działaj konsekwentnie i pro aktywnie! Edukuj siebie, by następnie edukować osoby decyzyjne, zespół,   
   współpracowników w Twoim otoczeniu!

   Trzymam kciuki! Chętnie wesprę, zgłoś się po aktualną ofertę lub korzystaj z dostępnych zasobów.

 

ul. Święty Marcin 29 lok.8

61-806 Poznań